משאיות, כפי שאנו יודעים, הן כלי מרכזי בכל ענפי הכלכלה והשינוע. משאיות מהוות כלי של תעבורה שבלעדיהן חיי היומיום שלנו יתנהלו בעצלתיים ונרגיש מחסור במוצרים שונים בשוק. יש כמובן להבדיל בין משאיות בשוק הכלכלי-מסחרי לבין משאיות בתחום המסחרי-תעשייתי, ובין משאיות קלות יותר המשמשות יותר להובלות פשוטות ושימושיות. מכיוון שמדובר ברכב עבודה כבד חשוב להקפיד על תחזוקה ורכישה נכונה של חלפים למשאיות.
חלקי המשאית
משאיות, כאמור, מורכבות מחלקים רבים שביחד יוצרים את המשאית המוגמרת. בדרך-כלל, מדובר בחלקי מרכבה גדולים למדי, שאינם מוגדרים חלקי חילוף למשאיות , כי חלקים אלה הם בעלי אורך החיים הארוך ביותר בכל שנות פעילותה של המשאית, ובדרך כלל הם אינם מוחלפים כמו חלקי חילוף למשאיות אחרים:
• המרכב : כולל את תא-הנהג, תא המנוע, מיכלי הדלק והשלדה.
• קבינה: תא הנהג.
• התקן משא: פלטפורמת העמסה, או 'ארגז' מכולה להעמסת מטענים.
חלקי חילוף למשאיות - גלגלי המשאית
אחד מחלקי המשאית המוחלף בתדירות לא נמוכה במסגרת חלפים למשאיות , הם גלגלי המשאית. משקלן הכולל של משאיות למיניהן, גדול הרבה יותר מכל רכב אחר. לאור עובדה ברורה זו, הגלגלים
חייבים להיות עבים ומסיביים כנדרש. במשאיות רבות, מספר זוגות הגלגלים הוא כפול, בגלל הצורך בנשיאת משאות ומשקל עודף ובשל ריבוי הנסיעות, השוחקים את הגלגלים. יש להזכיר עובדה חשובה, כי החלפת גלגלים שחוקים במשאיות, הוא נחוץ, אך בניגוד לרכב פרטי לו יש ארבעה גלגלים בלבד ויש חובה מיידית להחליף, במשאיות גדולות, בגלל ריבוי מספר הגלגלים הכפול, ניתן לפעמים להמשיך לנסוע, כאשר חלק מהצמיגים שחוקים או תקורים. חלקי חילוף אחרים יש להחליף מיד אם מתגלה בעיה.
רכישת חלקי חילוף למשאיות
כאשר מתגלה תקלה במשאית חשוב קודם כול לקחת אותה מייד אל מוסך מורשה למשאיות. במקרים רבים התקלה מקורה בצורך להחליף חלקי חילוף למשאיות ברכב. במוסך, יוצעו לבעל הרכב חלקי חילוף למשאיות מקוריים, תחליפיים או מחודשים. חשוב לקחת בחשבון את העובדה כי חלקי חילוף למשאיות מקוריים עדיפים אך יקרים יותר ולא תמיד נחוצים דווקא. במקרים רבים חלפים למשאיות שמקורם אינו מן היצרן יעשו את העבודה לא פחות טוב.